2679 poze   176399 vizite
Albume
1 vetplus2 Violete africane - care e greseala?a a a Inmultirea frunzelor varietatilor micia a Ghiceste varietateaa a Ghiceste varietatea 2020a a Ghiceste varietatea 2021a a Ghiceste varietatea 2022 recapitulareab Profilul colectionarului de violeteAE It s RainingAE Lady LorainAE Milky WayAE Sharlene NostalgieAlans Fallen AngelAlans White FeatherAlans White Feather SportAllegro Pink PistachioAmadeusAmintiriAN Rio RitaApache MagicAstralAV KuporosBaby JayBuckeye Cherry ToppingBuckeye Cranberry SparklerCherokee TrailCool MintCupie DollDark KissDeer PathDefinitely DarrylDEO Snowy EveningDN AbrikoskaDN ChristmasDN ExclusiveDN GlamourDN Magic LotusDN Pink Lily of the ValleyDN Porcelain LadyDN Raspberry LiqueurDN Varta Pam yatiDS New DayDS Osa ZvezdaDS Shining Bell - DS Siyayushchiy Kolokol chikDumplinEdees Rosebud TrailEK Kudri PosejdonaEK LyubovEK Masterpiece of the ArtistEK Mulatka ShokoladkaEK Pearl of BaikalEK Sugar RoseEK Sunny MoodEK VladimirFlashy TrailFrosted FantasyGalactic StormGlitterstarGolden AutumnGreen DragonHalo s AglitterHand PickedHappy CricketHeavenly GirlHectorIAN DoubtIan FrostIan Kapriz - CapriceIAN MinuetIan PrimadonnaIAN SaharaImpresiiIn Love AgainInner StrengthIrish FlirtIrish GlenJolly MelK-Dangerous DesiresKing s TreasureKO-Petushok Zolotoy GrebeshokKO-Pomegranate WineKZ DanochkaKZ Walk under the SunLE AbigailLE Amethyst NightLE AnechkaLE Angel WingsLE Art de VieLE AstrejaLE Birth of GalaxyLE Carnival NightLE Chateau BrionLE Crystal ChimeLE Crystal SwanLE ElegansLE Galactic StormLE KardamonLE Kiss of an AngelLE Kudri VeneryLE LeylaLE LyudmilaLE Malachitovaia RozaLE Marzipan RoseLE OdaliskaLE OksanaLE Parisian SecretsLE Pink DreamsLE Pink MuscatLE SapphireLE Saturn s RingsLE Sedoi GrafLE Shining StarLE SkarlettLE Whipped CreamLE Whipped Cream SportLE White SwanLE ZagadkaLE ZhannaLE-Shelkovye KruzhevaLE-Yuzhnaya NochLE-Zlato SkifovLF Gornyy KhrustalLilla BlacklokanLittle CabooseLittle SeagullLyons Minnie-HaHaMa s Red RoverMacs Blowing BubblesMacs Callow CarillionMacs Strawberry SundaeMacs True LoveMacs Very IndigoMacs Walkabout UluruMidget Silver FoxMiladyMorgans Elvin EarlMorgans Junior MintMorgans Mediterranean EscapeMorgans Sweet PatootieN KikimoraN NeitiryN Noch NezhnaN Printsessa na GoroshineN RadostN RobinzonN Tet a TetND Kiss of Venus sportND MattiolaND Pervoklashka - ND First ClassND-Bosfor VostochnyyNeon FantasyNeon FirefliesNess Antique RedNK FragolinoNK Graf VoroncovNK KanadaNK KorallNK Love StoryNK PansiesNK Sofiya RotaruPacific PearlPat ChampagnePerfect HarmonyPersian LacePink DovePink MintPixie Roundabout Sport ChimeraPlayful DreamerPretty Miss KellyPT BellsPusha si alte matzeQuilting BeeRainbow Limelight - Emerald LoveRainbows Quiet RiotRamblin LaceRamblin SilverRebel s Rose BudRebel s Two CentsRed Sun RisingReflections of SpringRivermist BeguilingRM Magic ChristmasRM PavlinaRM Pink CurlsRM VasilisaRobs Chilly WillyRobs Cool FruitRobs Denim DemonRobs KaleidoscopeRobs Pewter BellsRobs Squeeze ToyRose BouquetRose GardenRowdy RayRS AquamarineRS BarbieRS Blue EyesRS CircusRS FlorenceRS Gold DragonRS Green LagoonRS OsaRS Refined TasteRS SerpantinRS TamadaRS Underwater BallRuffled SkiesSaintpaulia magungensis var minimaSaintpaulia velutina liteScalesScorpionSenk s Alchemy ParakeetSenks Alchemy Antique BellsSenks Arctic FoxSensational SandraShirls Freckled FaceSHN Cosmic FairyShogunSK SatoriSky BellsSky JemsSM Shikarnyy MakSM Tanec Galaktik - Dance of GalaxiesSmokey MoonSpring RoseStorm s EyeToy CastleTrail AlongVaT AmazonkaVaT Car GorohVaT FireflyVaT HedgehogVaT Pul sarVat Super MamaVaT VeronikaVaT-ZvezdochetVi Freedomviolete africane doriteVodianojWatermelon SnowWesleys Bubblegum CloudWesleys Hoodoo PriestessWesleys King of CupsWesleys Samwise SalutationsWillodeneWitch DoctorWizards PranksterWrangler s Gaudy LadyZolushkin Sonzz Cosmic Jaguar - out of collectionzz Cosmic Legend - out of collectionzz Ek Indian Summer - out of collectionzz EK-Spring Aquarelle -out of collectionzz French Lilac - out of collectionzz Irish Cream - out of collectionzz Leshyi - out of collectionzz Lyon s Paprika - out of collectionzz Ness Midnight Fantasy - out of collectionzz RS Juicy Peach - out of collectionzz RS Modern Waltz - out of collectionzz RS Romance - out of collectionzz Stephanie Croteau - out of collectionzzz Bliznecy out of collectionzzz Buckeye Befuddled out of collectionzzz Buckeye Blushing out of collectionzzz Buckeye Colossal out of collectionzzz Chantaspring - out of collectionzzz Cinnamon Gumdrops out of collectionzzz Cirelda out of collectionzzz Coral Sparkle Trail - out of collectionzzz Cosmic Legend 2 out of collectionzzz Deadly Sting out of collectionzzz EK Adonis out of collectionzzz EK Afrodita out of collectionzzz EK Favourite Son out of collectionzzz EK Gardens of Babylon out of collectionzzz EK Magic of Love out of collectionzzz EK Pearl Marshmallow out of collectionzzz EK Romantic Rendezvous out of collectionzzz EK Shanghai Rose out of collectionzzz EK Snejnoe Krujevo - Snow Lace out of collectionzzz EK Wild Blackberry out of collectionzzz Elizabeth - out of collectionzzz Equinox - out of collectionzzz Festival on Ice out of collectionzzz Flora Queen - out of collectionzzz Georgia out of collectionzzz Grape Glory out of collectionzzz Greenhouse Effect out of collectionzzz Ian Bokal out of collectionzzz Ian Katiusha out of collectionzzz IAN Madam out of collectionzzz Ian Yaroslavl s Necklace out of collectionzzz Icy Sunset out of collectionzzz Jazzy Jewel- out of collectionzzz jolly Texan out of collectionzzz King s Ransom out of collectionzzz Le Adagio - out of collectionzzz LE Aisedora out of collectionzzz Le Chateau Margaux out of collectionzzz LE Dancer out of collectionzzz LE Fandango out of collectionzzz LE Kompliment - out of collectionzzz LE Kupava out of collectionzzz LE Light in the Night out of collectionzzz LE Marilyn out of collectionzzz LE Mon Sel Mishel out of collectionzzz LE Natalie out of collectionzzz LE Pisanka out of collectionzzz LE Samara out of collectionzzz LE Sashenka out of collectionzzz LE Scarlet Flower - out of collectionzzz LE Sitets Letnego Neba out of collectionzzz LE Tigra out of collectionzzz LE Vienna Lace out of collectionzzz Le Wow out of collectionzzz Louisiana Lullaby out of collectionzzz Lyon s Early Spring - out of collectionzzz Ma s Show Girl out of collectionzzz Macs Momentary Meltdown out of collectionzzz Mas Corsage out of collectionzzz Mici bucuriizzz Midnight Cloud out of collectionzzz Music Box Dancer out of collectionzzz N-Avatar out of collectionzzz Ness Orange Pekoe out of collectionzzz Old Fashioned Love out of collectionzzz Optical Illusion out of collectionzzz Optimara Little Moonstone out of collectionzzz Phobos out of collectionzzz provizoriuzzz RM Eliza out of collectionzzz Rob s Vanilla Trail out of collectionzzz Robs Shadow Magic out of collectionzzz Robs Sugar Cube - out of collectionzzz RS Birth of Dawn out of collectionzzz RS Caribbean Pearls out of collectionzzz RS Dance of Fire out of collectionzzz RS Demon out of collectionzzz RS Dewdrop out of collectionzzz RS Drops out of collectionzzz RS Firebird out of collectionzzz RS Forest Lace out of collectionzzz RS Goddess Aurora out of collectionzzz RS Grace out of colletionzzz RS Ice Rosezzz RS Jabo out of collectionzzz RS Jackpot out of collectionzzz RS Madeira out of collectionzzz RS Magic Valley - out of collectionzzz RS Maskarad out of collectionzzz RS Pegas out of collectionzzz RS Playful Nightingale out of collectionzzz RS Sea Element- RS Morskaia Stikhiam - out of collectionzzz RS Sea Wonder out of collectionzzz RS Secret Sign out of collectionzzz RS Snow in April out of collectionzzz RS Sun God out of collectionzzz RS Venice out of collectionzzz RS-Whirligig out of collectionzzz Ruffled Skies 2 out of collectionzzz Saintpaulia shumensis out of collectionzzz Sedaja Dama out of collectionzzz Senk s Yellow Starfish out of collectionzzz Silver Lily of the Valley - out of collectionzzz Sparkleberry out of collectionzzz Stormy Sandy - out of collectionzzz Strawberry Fields out of collectionzzz Strelets Elite out of collectionzzz Sun Sizzle out of collectionzzz Sunshine Lady - out of collectionzzz Super Nature out of collectionzzz Vampire s Kiss out of collectionzzz violete infloritezzz Wedding Bouquet out of collectionzzzz Anastasiazzzz Apache Flash out of collectionzzzz Arabian Nightzzzz Arcturus out of collectionzzzz Dixie Doriszzzz DN Olgazzzz EK Red Catzzzz Genetic Blushzzzz Grinia out of collectionzzzz Kei Yoki out of collectionzzzz LE Berillovyy Ineyzzzz LE Lemon Soufflézzzz LE Radujnie Bliki- Rainbow Flare out of collectionzZzz LE Tourmaline Necklace out of collectionZzzz Le Wild Orchidzzzz Lela Mariezzzz Lyon s Night Owl out of collectionzzzz Mellow Yellow - out of collectionzzzz Midnight Twist Sport out of collectionzzzz Newtown Ohio out of collectionzzzz NK Lepotazzzz Ozio out of collectionzzzz Pink Duchess out of collectionzzzz RS Duchess out of collectionzzzz RS Golden Fleece out of collectionzzzz RS Korolevichzzzz RS Tochinii Udar out of collectionzzzz Rum Punch out of collectionzzzz Sansoucy Cocozzzz Spanish Dancer out of collectionzzzz Teen Sweetheart out of collectionzzzz Wrangler s Jealous Heart out of collectionzzzzz EK Mulen Ruge or Moulin Rougezzzzz Lunar Lily Whitezzzzz Moroznaia Vishnia - Frosty Cherryzzzzz Strawberry SpinnerZzzzzz RS Passion

membru din 22 mai 2010

2 Violete africane - care e greseala?

Voi incerca sa postez imagini ce se refera la diferite greseli legate de cresterea si inmultirea violetelor. Nu inseamna ca nu veti avea rezultate daca nu respectati ceea ce voi prezenta in acest album.
Mi-ar placea sa fie ceva interactiv. Asa ca sunt binevenite comentarii legate de imaginile pe care le voi posta.
imaginea 1
imaginea 1
imaginea 2
imaginea 2
imaginea 3
imaginea 3
imaginea 4
imaginea 4
imaginea 5
imaginea 5
imaginea 6
imaginea 6
imaginea 7
imaginea 7
imaginea 8
imaginea 8

Comentarii album • 140
Sunt afișate ultimele comentarii. Vezi toate
FontaniniFlorentina 7 februarie 2022  
Bună seara puiuți aveți!
Raportează
Olivia79 11 februarie 2022  
Buna seara!
Ma bucur ca sunteti printre violete de atatia ani!
Pui vor fi putini pt ca avem un pui al nostru pe care trebuie sa il crestem. :-)
Dar intre timp colectia s-a tot marit si vor fi frunze.
O primavara plina de floricele!
Raportează
nelyp 24 ianuarie 2019  
După cum spuneați am spus în pagina violete de colecție câteva poze, poate vedeți motivul
Mulțumesc pentru înțelegere și explicații!
Raportează
Olivia79 24 ianuarie 2019  
Niste poze ajuta mai mult decat o suta de propozitii. Tocmai v-am raspuns pe pagina dv. Sper sa va fie de folos!
Raportează
nelyp 23 ianuarie 2019  
Referitor la greșeli doresc să vă întreb
Cât de mult dăunează dacă se mută violetele de la o expunere pe nord vara la sud iarna, nu am alte posibilități pt ele.
Vă mulțumesc !
Raportează
Olivia79 23 ianuarie 2019  
Violeta e printre cele mai populare plante de apartament. Nu ar fi daca nu s-ar acomoda usor cu mediul din casele noastre. Dar trebuie sa-i invatam ABC-ul.
Putin probabil sa pierdeti o planta doar ca o mutati dintr-o camera in alta. De cand colectionez violete, am stat si in bloc la ultimul etaj, fara aer conditionat, in ani cu recorduri de canicula si in bloc cu vederea spre nord, fara pic de soare.
Din ce imi spuneti dv, o astfel de mutare ar fi numai buna.
Eu am pierdut foarte multe violete in primul an de colectionat cand a venit toamna. Invatata sa le ud mult vara, nu m-am prins ca era cazul sa raresc udarile si cantitatea. Acum m-am invatat, ciulesc urechile cand vin primele zile reci de toamna. Daca ramai pe pilot automat cu udatul ca vara, poti pierde multe. Mai ales daca sunt si in vase mari, in care planta nu poate cuprinde cu radacinile vasul.
Nu am raspuns concret la intrebare, dar sper ca am intuit corect adevarata problema.
Raportează
nelyp 23 ianuarie 2019  
Mulțumesc pentru răspuns, dar in cazul meu nemulțumirea este ca nu înfloresc până spre vară, nu le pierd ca plantă. Si ce am observat, înfloresc pe nord, adică când fac tranzitia la instalarea anotimpului cald. Pe timp de iarna, când ele sunt plasate pe sus, nu vor să înflorească.
Raportează
Olivia79 23 ianuarie 2019  
Ah, deci nu am nimerit-o. :-)
Cand ati spus a le dauna, m-am gandit ca le pierdeti.
La cum sunt blocurile bagate printre alte blocuri, mi-e greu sa imi dau seama despre ce fel de lumina e vorba. In cazul meu, ar fi fost perfect sa le mut nord -sud cum ziceti dv ca le mutati.
Intr-adevar lipsa de lumina nu le incurajeaza sa infloreasca. Dar acesta e doar unul dintre factori. Niste poze m-ar ajuta sa va dau un raspuns concret.
Se poate sa fie si alte nemultumiri in randul lor. Dar sa va ierte si sa infloreasca totusi primavara - vara. :-)
Raportează
dana1958 11 septembrie 2017  
Buna ziua! Cred ca acea pata ar putea fi cauzata de apa prea rece cu care a fost udata planta .
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Bingo! Apa rece poate cauza o astfel de pata.
Pata poate fi si de soare sau prea mult ingrasamant, dar ar fi fost prezente si alte semne.
O singura udare cu o apa prea rece e de ajuns sa apara o asemenea pata. Dar nu neaparat pe toate plantele. Poate fi doar una care e mai sensibila si sa reactioneze. Pete mai mari pot sa apara iarna. Chiar si cand udam cu apa mai calduta dar deschidem fereastra. Petele pot sa apara si sub forma de dungi, ca niste viermi.
Raportează
APlant 11 septembrie 2017  
trebuie trasnplantata intr-un vas mai mare si inlaturate frunzele din prima rozeta?
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Tocmai se discutase la imaginea 7 despre pamantul care trebuie improspatat. Nu e deja vremea de o recapitulare. :-)
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
S-a dat raspunsul corect.
Raportează
Myrela 11 septembrie 2017  
In imaginea 8 cred ca plantuta e parlita de soare.
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Parlit ma duce cu gandul la o pata uscata de soare. Nu e cazul de fata. Pete pot aparea si de la soare dar ar fi prezente si alte semne.
Raportează
carmendobrescu 9 septembrie 2017  
Pentru imaginea 8. Avand in vedera dimensiunea puisorului, cred ca pata maro pe frunze poate aparea in cazul in care este un surplus sau un neajuns al vreunui element nutritiv in sol.Sau in cazul in care un element este in exces in sol, acesta poate bloca asimilarea unui alt element. Ar fi indicata transplantarea in substrat proaspat. Nu cred ca s-a format din cauza stropirii din neatentie cu apa, sau a curentilor de aer.
Raportează
Olivia79 10 septembrie 2017  
Nici nu stiu cu ce sa incep. :-)
Tocmai se vorbise despre solul vechi in imaginea 7. Nu e cazul si aici.
Incepeti justificarea raspunsului cu "avand in vedere dimensiunea puisorului". Acum eu intreb. Care e legatura dintre marimea plantei si motivul aparitei petei in opinia dv? Daca planta era de o dimensine mai mare, ce putea sa insemne acea pata?
Si nu in ultimul rand, de ce nu credeti ca poate fi vorba de stropi sau curenti de aer? Ce semne vedeti care va fac sa credeti asta?
Raportează
carmendobrescu 10 septembrie 2017  
Am crezut ca este un pui separat de frunza mama si plantat in paharut. De la momentrul separarii si pana a ajuns la dimensiunea pe care o are in poza, a trecut oarece timp. De aceea am spus ca pata aceea maronie poate fi din cauza solului secatuit. Eu asa am crezut. Stropi de apa sau curenti de aer pot cauza, de asemenea pete de acest gen.
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Tocmai s-a dat raspunsul corect. Erati in aceeasi zona, oarecum.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Cred ca a durat foarte mult timp pana a reusit sa faca frunza pui , solul este saracit de nutrienti ( se vad si granulele de perlit ingalbenite), iar puii sunt cu multa variegatie . Lumina naturala le-ar ajuta sa se mareasca suprafata frunzei cu verde .
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Ati vazut lucruri pe care altii nu le-au vazut, dar cand sa dati raspunsul corect, v-ati invartit in jurul lui. Poate mai incercati.
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
lumina scazuta sau frunza mama a avut probleme?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu lumina e o problema dar as fi curioasa de ce credeti ca ar fi. Intr-adevar, frunza nu e in cea mai buna forma, dar depinde si de cat timp e pusa si cat a durat pana au aparut puii. Nu e vina noastra ca frunza imbatraneste (si) ea. :-)
Alte idei? Oricum multumesc ca va implicati!
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
Imi cer scuze, doar mi-am dat cu parerea. Iata cum am gandit: puii au frunzele verde-galben la baza- ar putea fi o problema de azot (N) sau Fe. N este fixat de micronutrienti. Lipsa unora duce la imbatranire prematura (afecteaza productia de clorofila). Mg, important in fotosinteza, favorizeaza absorbtia nutrientilor- inseamna ca in sol ar putea fi ceva ce blocheaza absorbtia Mg. Ar putea fi potasiu (K). Prima data as incerca sa stimulez fotosinteza prin marirea cantitatii de lumina si as observa schimbarile. Cam asa am gandit cand am trecut "lumina" ca varianta.
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Nu e cazul sa va cereti scuze. Eu va multumesc ca va implicati si ca veniti cu niste explicatii mult mai stiintifice decat as putea sa fac eu.
Frunza de la imaginea 7 e variegata asa ca e ceva normal ca puii sa aiba chiar si frunze complet albe, nu e semn neaparat de o problema a substratului sau de lumina.
Ca o paranteza, se recomanda folosirea sarurilor epsom cand e o problema de variegatie excesiva. Ajuta dar nu face minuni. Sunt varietati care reactioneaza imediat, sunt altele care nici dupa mai multe udari nu fac un progres.
Oricum, cand se va gasi raspunsul corect la imaginea 7, as aprecia sa ne ajutati cu o explicatie mai buna decat cea pe care voi putea sa o dau eu.
Raportează
APlant 2 septembrie 2017  
Solul pare a avea depuneri de saruri- inteleg ca a trecut ceva timp pana au aparut puii- deci este o probleme de echilibru mineral, un sol prea acid? Poate ar trebui innoit solul?
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Accept ca raspuns corect la imaginea 7, dar fac niste completari. Subiectul era: care e greseala? Greseala e ca nu s-a indepartat pamantul de deasupra plin de depuneri de saruri, plus stergerea ghiveciului pe margine. Dana vazuse perlitul schimbat la culoare, dar s-a indepartat apoi cu raspunsul. In timp, acele saruri ard frunzele la contact. Se vede puiul mai mare in partea stanga, sus. Langa el, mai jos putin, a incercat sa mai iasa unul. I se vad trei frunzulite mici. Probabil nu va supravietui pt ca varful de crestere a fost ars de sarurile de deasupra.
Dv propuneati innoirea solului. In cazul de fata, nu cred ca frunza mama va rezista schimbarii, iar puiul inca depinde de ea. Mult mai simpla era solutia indepartarii acelor saruri din momentul in care apareau.
Din experienta mea cu violete, acele saruri apar la administrarea ingrasamantului. Pamantul poate fi chiar si proaspat. La violete merge un pamant usor acid. As zice ca apar in cantitate mult mai mare cand e foarte cald. Poate ma insel, nu stiu. Aici speram sa ma ajutati putin. Cu o explicatie cat mai simpla a fenomenului. Multumesc
Raportează
APlant 3 septembrie 2017  
Am fost departe de raspunsul corect :) Cred ca Dana a fost cel mai aproape.
Nu am studii de specialitate, dimpotriva. Invat mereu experimentand, observand evolutia plantelor si cautand raspunsuri in informatiile publice.
Eu cred ca pamantul actioneaza ca un filtru. In orice amestec (chiar si in apa chioara) sunt suspensii, depuneri pe care nu le vedem, dar pamantul le retine la suprafata. La radacinile plantei ajunge o cantitate infima de nutrienti. Da, la caldura
evaporarea este accelerata, udam mai des si depunerile sunt mai repede vizibile. Iti amintesti ca spuneam de mediu lichid (crestere hidroponica)- pe un astfel de "substrat" planta absoarbe nutrientii direct din solutie. De aici dezvoltarea diferita a plantelor pe mediu lichid.
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Interesanta perspectiva.
Spuneti ca la planta ajunge o cantitate infima de nutrienti si de aici alegerea sistemului de crestere hidroponica. Eu am inteles ca se alege acest sistem din cauza ca ingrasamantul interactioneaza cu diverse componente din pamant si se formeaza alte legaturi care nu sunt neaparat bune plantei. Mai ca mi-e mie rusine de lipsa de termeni de specialitate din explicatia mea. :-)
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Deoarece frunza a fost plantata dreapta si nu oblic cum ar fi trebuit, puii au iesit inghesuiti si nu au loc sa se dezvolte normal.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu, alta e marea problema.
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Frunzulitele care ating substratul?
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Buna seara! Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
claudiaclaudia 3 septembrie 2017  
Buna seara! Am urmarit cu interes toate raspunsurile. Multumesc!
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Pai frunzulitele mici sunt ale puilor care ies din pamant. Nu vad cum ar putea iesi la suprafata fara sa atinga pamantul.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Cred ca udarea s-a efectuat gresit si au fost udati doi pui in centrul de crestere , fapt care adus la deteriorarea lor .
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu e o problema de udare.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Compozitia pamantului necorespunzatoare , vas mare si frunza care pare sa aiba o afectiune ( nu cunosc bolile inca prea bine) .
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Buna seara!
Nu frunza era problema la imaginea 6. Ci pamantul (eu am luat din fata blocului, de obicei e vorba din cel de gradina) si dimensiunea vasului. Am vazut multe cazuri in care cele doua probleme merg mana in mana, de aceea le-am si prezentat impreuna.
Nu zic acum ca doar Compo Sana se poate folosi. In orasul meu nici nu se gaseste. Dar poate fi folosit si alt substrat din magazin.
Sunt sigura ca pot sa apara si pui in astfel de conditii nepotrivite, e doar un sfat. Nu e "trebuie", ci "ar fi bine".
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Lipseste perlitul din substrat, ceea ce ar ajuta enorm la dezvoltarea radacinilor.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu doar perlitul, ci si faptul ca e folosit un pamant "greu". din fata blocului, de gradina etc.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
Apropo de pamant greu! Pana anul trecut in vara, am folosit pamant din gradina. Asa stiam de la mama, nu ma apucasem sa studiez minime cerinte pentru violete. Singura violeta care mi-a inflorit bogat, de nu se mai vedeau frunzele, a fost plantata in pamant de gradina si in ghiveci mare. E drept ca dupa ce au trecut florile a trecut un an ca sa-si revina!
Acum am mai invatat un picut, nu mai folosesc pamant de gradina, nici ghivece mari, si totusi, violetele mele, pana acum, nu au inflorit abundent. Si le-am mai atins si un pic de ingrasamant.
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Buna seara! Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Va asigur ca nu pamantul e de vina. Dar e un subiect mult prea vast de ce nu infloresc violetele. Puteti sa le treceti pe pamant de gradina si o sa vedeti ca nu se aplica regula de la prima planta care v-a inflorit bogat.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
In nici un caz nu le trec pe pamant de gradina! V-am povestit doar o experienta din categoria "norocul incepatorului".
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Adevarul e ca si mie imi place sa am in compozitie si putin pamant scos de cartite. Dar nu am mai folosit de mult. Era prea complicat. In primul rand, il luam primavara devreme. Mai tarziu se umple de tot felul de ganganii. Apoi cautam sa fie o zona mai curata. Si nu in ultimul rand, tine si de calitatea pamantului. Ca biata cartita scoate ce pamant e in zona, nu neaparat e bun. In zona mea e mult pamant lutos, nu e bun.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
La mine este pamant negru, mranita. Merg foarte bine toate florile cu el. Numai violete nu.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
Buna seara! Vasul este prea mare, iar frunza este cumva prea cruda, juvenila?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Buna seara!
Despre marimea vasului s-a scris deja. Aveti dreptate.
Nu e vorba de o frunza juvenila, nu as fi reluat subiectul de la imaginea 5. Mai e o problema. Pareri?
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
Frunza din imaginea 6 este cumva afectata de cloroza la baza?... sau vasul- nu este cam mare?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Vasul e "cam" mult prea mare pentru o frunza la prins. Nu doar ca frunza nu are ce face cu atata spatiu (chiar ii dauneaza), dar e vorba si de spatiul ocupat prin casa de asemenea ghivece.
Poza e facut la apusul soarelui si de aceea pare culoarea putin diferita. In rest, raspunsul e incomplet. Mai este o problema. Idei?
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
frunza mai trebuia impinsa un pic in pamant ?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu. E bina sa ramana petiol si in afara pamantului. Altfel le este greu puilor cand ies la suprafata, cresc greu fiind lipiti de limb. Intre timp s-a gasit partea a doua a problemei.
Raportează
dana1958 30 august 2017  
Buna ziua! Incerc si eu, planta este prea tanara si se creaza un sport ?
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Felicitari pt raspunsul legat de imaginea 5!
Intr-adevar planta e prea tanara si respectivele frunze sunt juvenile. Este opusul imaginii 3, unde frunzele erau prea batrane. Nu zic ca nu ar da pui. Ba uneori pot sa apara pui mai repede in comparatie cu o frunza adulta. Dar pot fi anemici si mai ales, sansele de a fi sport sunt foarte ridicate.
Raportează
carmendobrescu 30 august 2017  
Eiiii, asta n-am stiut-o! Ma invarteam in jurul cozii pana la Craciun! Multumesc pentru informatie! Sunt innebunita dupa sporturi! Pana acum a fost doar unul singur ca mi-a lasat o impresie vaga! Seara buna!
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Cu placere!
Raportează
carmendobrescu 27 august 2017  
Buna seara! Sa mai incerc o varianta. Starterul din imaginea 5 a fost tinut pe pervaz si s-a orientat spre lumina, iar acum l-ati intors ca sa-si indrepre rozetele uniform?
Raportează
Olivia79 28 august 2017  
Buna ziua! Recunosc ca nu vad care ar fi greseala daca s-ar fi procedat cum spuneti dv.
Exista un motiv pentru care am pozat cele doua paharute impreuna.
Raportează
carmendobrescu 28 august 2017  
Chiar nu imi dau seama. O fi ceva extrem de simplu, dar nu vad ce anume!
Raportează
Olivia79 28 august 2017  
Si eu credeam ca e simplu si ca raspunsul va veni repede, dar se pare ca mai avem de asteptat. :-)
Raportează
iuti81 26 august 2017  
Nu se recomanda înmulțirea violetelor din ultimul rand al rozetei . Aceste frunze sunt considerate bătrâne.
Raportează
Olivia79 26 august 2017  
Claudia are dreptate. La imaginea 3 este vorba de frunze batrane. Dar va invartiti in jurul raspunsului corect. :-)
Raportează
claudiaclaudia 26 august 2017  
Da, dar in cazul de fata avem de-a face cu un starter, nu cu o planta matura!
Raportează
Olivia79 26 august 2017  
Asa este. :-)
Si totusi, care e greseala?
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunza nu este a puiului!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Ba da, este. Altfel nu as fi facut completarea de pe ce rand e.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Ok, am inteles. Mai vedem maine, la lumina zilei. Noapte odihnitoare va doresc!
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
M-ati facut curioasa rau! Eu i-as mai rupe doua -trei frunze pentru a-i corecta coroana si le-as pune la prins langa cealalta.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Eh, atunci chiar ar fi bine sa aflati raspunsul corect. :-)
Sper sa-l dea cineva.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Violeta este variegata. Trebuie sa-i fie schimbat locul ca variegatia sa fie mai pronuntata?
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Sunt multumita de cata variegatie are pe timp de vara. Era de inteles si daca nu avea deloc. Revin cu completarea si aici:
Frunza pusa la prins era una dintre cele trei din randul de jos. Au ramas cele de la ora 8 si ora 1.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Cand va fi transplantata, ar trebui rupte toate frunzele din prima rozeta.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Asta asa e, dar care e greseala care s-a facut deja.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Exceptand faptul ca frunzulita s-a rupt din greseala, nu trebuia rupta pentru a nu strica simetria plantei.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu chiar. Claudia chiar a punctat faptul ca si celelalte doua vor trebui taiate. Orice raspuns care va veni mai greu poate va ajuta mai tarziu in lucrul cu violetele.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Chiar nu stiu! Din punctul meu de vedere, puiul acela arata foarte bine! Restul de frunze din prima rozeta vor fi rupte la transplantare, nu vad nimic in neregula. Poate gaseste altcineva greseala.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
In imagine mai e un ghivecel cu o frunza. Si am si scris de unde provine frunza.
Poate maine dimineata vedeti altfel situatia. Acum e si tarziu.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Bingo! La imaginea 4 centrul de crestere trebuie sa fie clar vizibil deasupra pamantului. De multe ori am vazut violete 'infundate" in pamant.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Centrul de crestere al puiului e afundat prea tare in pamant?
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
S-a dat raspunsul corect. :-)
Raportează
claudiaclaudia 30 august 2017  
Chiar eram foarte curioasa care a fost greseala. Stiam ca frunzele juvenile pot da un pui maxim doi si asta chiar mai repede decat o frunza normala, dar nu stiam ca riscul ca puiul sa fie sport e mai ridicat. Multumesc frumos!
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Cu placere! Dar era bine sa scrieti comentariul la subiectul care trebuie (nu la raspunsul legat de centrul de crestere ingropat). Ma gandesc la cei care vor citi raspunsurile si se vor pierde in mesaje.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Bingo! La imaginea 4 centrul de crestere trebuie sa fie clar vizibil deasupra pamantului. Am vazut destul de des violete infundate in pamant.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Recunosc, am facut si eu aceasta greseala. Din fericire nu am omorat violeta respectiva!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Se poate pierde foarte repede planta din acest motiv. Putrezeste. Sunt si unele rezistente care razbesc, dar sunt cazuri rare.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Norocul meu a fost ca nu am udat-o pe sus si apa nu a ajuns in centrul plantei.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Pe de alta parte eu nu sunt de acord cu udatul in farfurie. Dar aceasta e alta discutie.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Eu nu le-am udat niciodata in farfurie.Am conceptii mai atipice legate de cresterea lor si incerc tot ce se poate, incercari din care am invatat foarte multe!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Pai nici eu nu le ud niciodata in farfurie. Nu e nimic atipic in asta.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunzele si puisorii mici si eu ii ud pe sus. Dar plantele adulte, doar in farfurioara!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Va pot da motive pentru care o astfel de regula stabilita de dv nu e tocmai buna, dar nu e momentul aici.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Chiar m-ar interesa opinia dumneavoastra in legatura cu udatul. Dar poate in alt loc, daca nu aici.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Se formeaza niste saruri care nu fac bine plantei. Uneori le veti vedea si pe marginea ghivecelului. Udand de sus, acele saruri se tot duc in jos. Chiar se recomanda ca din cand in cand planta sa fie udata excesiv, sa curga apa din ghiveci, sa se curete pamantul de acele saruri.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Multumesc pentru raspuns!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Ar fi bine ca macar din cand in cand sa udati si pe sus. Aveti vreo sugestie pt imaginea 5? :-)
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunzulita este plantata in prea mult substrat, va dura mult timp pana cand radacinile vor cuprinde tot. Eu pun cam o treime de pahar substrat. Iar puisorul cred ca ar trebui schimbat in alt paharut , un pic mai mare.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Am facut o completare mai jos. Poate ne ajutati cu un raspuns. :-)
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu substratul e problema. Si nici nu a venit vremea ca puiul sa fie mutat intr-un vas mai mare. E destul pt el. Majoritatea plantelor mele sunt in paharute de 80 ml.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Daca frunza a fost rupta accidental din acel starter, ar fi putut sa fie plantata langa mama pentru a economisi spatiu.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Inca nu e raspunsul asteptat, dar sunteti pe drumul cel bun. Poate dati urmatorul raspuns la inceputul comentariilor ca sa fie mai usor celorlalti sa citeasca. Aici era de fapt raspunsul dv corect la imaginea 4. :-)
Pt a intelege mai bine imaginea, fac o completare. Frunza pusa la prins era una dintre cele trei din randul de jos. Au ramas cele de la ora 8 si ora 1.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Buna seara! La mine, frunzele s-au rasucit asa la Venera, cand am asezat-o pe pervaz. Desi era aprilie, prea multa lumina, prea mult soare au afectat-o. Daca nu e asta cauza rasucirii frunzelor din poza dumneavoastra, atunci mai am de invatat.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu aceasta e problema. Poate va mai uitati la imagine. E o greseala des intalnita la incepatori.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Nu este udata la timp?
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu ne-am putea da seama de asa ceva din aceasta poza.
Dv va legati de frunzele ondulate si eventuale motive pt care sunt asa. Varietatea de fata are frunze ondulate asa ca nu forma frunzei e o problema.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Prea multe despre violete nu stiu, am un an si jumatate de "experienta". Tulpinita frunzei mama prea lunga si se poate rupe, poate paharul prea plin cu pamant, sau proportia necorespunzatoare pamant/perlit. Ma dau batuta!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu e frunza cu pui. E doar un pui. Era mai usor de recunoscut greseala daca faceam poza la mai multe ghivecele cu aceeasi problema, dar am vrut sa fie si un motiv de discutie. :-) Intre timp altcineva a depistat greseala. :-)
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Am inteles! Eu am vazut o frunza cu puisor!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Este de inteles, v-ati legat mai ales de ce probleme ati avut dv cu ondularea frunzelor. Aveti grija, ondularea poate fi si semn de ph necorespunzator sau prea mult ingrasamant. Uneori si udari neregulate.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Multumesc, o sa fiu mai atenta!
Raportează
tanaseelena 20 august 2017  
Felicitari , Olivia...pentru initiativa constructiva!Bravo!
Raportează
Olivia79 21 august 2017  
Multumim! Mai am de facut poze. Sunt sigura ca si dv ati putea veni cu niste idei.
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
In imaginea 3 sunt prea multe frunzulite in acelasi ghiveci. Eu as pune maxim 2 si plantate cu un pic de spatiu in spate.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Am vazut colectionari care au pus frunze de jur imprejur. Din lipsa de spatiu, se apeleaza uneori la o astfel de ingramadire. Alta e problema.
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
Sunt cam galbui, or fi din prima rozeta si vor da pui foarte greu.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Asa este, sunt frunze batrane. Se poate intampla sa faca si ele pui, dar puii nu sunt zdraveni. Sau nici nu vor avea timp sa se dezvolte si vor da coltul odata cu frunza mama.
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
In poza a doua frunza este prea alba, nu are suficienta clorofila nici pentru ea, dar pentru pui! Iar in prima poza frunza nu are sustinere, nu cred ca ar fi un impediment codita lunga.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Tocmai daduse si claudia raspunsul corect pt imaginea 2. Ma bucur ca v-ati dat seama. Pentru imaginea 1, nu inteleg rostul unei tije de sustinere cand mai simplu e sa fie taiat petiolul mai scurt. Parca ne scarpinam pe dos. Eu zic ca e si un impediment. Oboseste frunza. Ajunge mai repede apa la frunza printr-o codita mai scurta. Ca la oamenii inalti. :-)
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
Mda! Acum am un raspuns clar la o intrebare mai veche. Frunzele pe care ni le trimiteti au codite scurte!
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
M-ati prins. :-)
Decat sa conving lumea sa taie codita mai mult, o tai eu din start. Apoi coditele lungi pe transport se pot rupe mai repede din cauza socurilor.
Si ar mai fi ceva: plantele mele au parte de multa lumina si nu fac petiolul foarte lung. Frunza din imaginea 1 e de la o planta primita. :-)
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
Au dat puisori foarte repede. Cele din mai, fiind perioada perfecta, au dat puisori in 6 saptamani, plantate direct in pamant! Mai avem multe de invatat!
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Ma bucur! E mereu ceva de invatat. Dar e nevoie de un schimb de informatii. Nimeni nu le stie pe toate.
Raportează
carmendobrescu 18 august 2017  
E foarte bine ca v-ati gandit la acest lucru!
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Recunosc ca la ora asta sunt cam obosita si nu procesez prea bine.
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
In imaginea 2 frunza e plantata prea adanc si limbul atinge pamantul. Din aceasta cauza, acesta poate putrezi!
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Se intampla uneori accidente, sa se rupa frunza si sa raman doar cu limbul. Nu mi s-a intamplat niciodata sa putrezeasca limbul plantat direct in pamant. Alta e problema aici.
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Poate plantata prea spre marginea ghiveciului?
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Nu. :-)
Desi nu e indicat sa fie chiar lipita de margine. Exista posibilitatea ca puiul sa iasa prin spatele frunzei si sa-i fie greu sa se strecoare.
Problema e mult mai grava. :-)
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Eu una ma predau!
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Sau poate frunza e cam palida?
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Hm, nu-mi dau seama daca ati dat raspunsul corect. Ce doriti sa spuneti prin "palida"?
Raportează
Georgeta05 18 august 2017  
Eu as planta frunza in mijlocul paharului, as umezi pamantul la suprafata si as pune un pahar transparent in cap pentru efectul de sera. As aerisi din cand in cand.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Eu intrebam ce e gresit in imaginea 2. Mai jos s-a gasit raspunsul corect. Sper sa va fie de folos.
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Pare putin palita! Dar uitandu-ma mai bine, cred ca m-am inselat!
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Bingo! Pentru a pune la inradacinat o frunza de variegata, ar trebui sa aiba pe frunze mai mult verde decat alb. Aceasta frunza, avand deficit de clorofila nu va da pui niciodată.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Exact! E prea variegata pentru a fi folosita pentru inmultire.
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Din punctul meu de vedere , petiolul frunzei e lăsat mult prea lung si va da pui mult mai greu.
Raportează
Olivia79 18 august 2017  
Bingo!
La imaginea 1 e vorba de petiol (codita) lasat prea lung. Pana la pui, frunza mama nici nu va avea stabilitatea necesara si se pot intampla accidente. Uneori codita se inmoaie.
Raportează
claudiaclaudia 18 august 2017  
Probabil ca unele persoane lasa petiolul mai lung pentru a avea de unde taia daca va incepe sa putrezeasca.
Raportează
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.