olivia79
1871 poze   55169 vizite
Albume
1 vetplus2 Violete africane - care e greseala?a a Ghiceste varietateaa frunze de violete de vanzare noiembrie 2017a frunze inradacinate de vanzare septembrie 2017a pui de violete de vanzare octombrie 2017ab Profilul colectionarului de violeteAlans Fallen AngelAlans White FeatherAmadeusAmintiriAN Rio RitaAnastasiaApache MagicAstralAV Fairy TaleBaby JayBuckeye Cherry ToppingBuckeye Irish LaceBuckeye Legal TenderCherokee TrailCool MintCupie DollDeer PathDefinitely DarrylDixie DorisDN OlgaDS Shining Bell - DS Siyayushchiy Kolokol chikDumplinEK AfroditaEK LyubovEK Mulatka ShokoladkaEK Mulen Ruge or Moulin RougeEK Pearl of BaikalEK Romantic RendezvousEK Sugar RoseEK VladimirGalactic StormGenetic BlushGlitterstarGolden AutumnGrape GloryGreen DragonGriniaHalo s AglitterHand PickedHappy CricketIAN Fairy TaleIan FrostIan GobletIan Kapriz - CapriceIAN MadamIAN MinuetIAN SaharaImpresiiInner StrengthIrish FlirtIrish GlenIt s RainingIuraKing s TreasureLE Amethyst NightLE Art de VieLE AstrejaLE Berillovyy IneyLE Carnival NightLE Chateau BrionLe Chateau MargauxLE DancerLE FandangoLE Japanese UmbrellaLE Kiss of an AngelLE Kudri VeneryLE Marzipan RoseLE Mon Sel MishelLE OksanaLE Parisian SecretsLE Pink MuscatLE Saturn s RingsLE Sitets Letnego NebaLE SkarlettLE Tourmaline NecklaceLE Whipped CreamLE Whipped Cream SportLe Wild OrchidLE ZagadkaLE-Zlato SkifovLela MarieLetnie SumerkiLittle CabooseLullabyLunar Lily WhiteLyons Minnie-HaHaLyons ZoeMa s Red RoverMa s Show GirlMacs Callow CarillionMacs Strawberry SundaeMacs Walkabout UluruMidnight CloudMiladyMoroznaia Vishnia - Frosty CherryMusic Box DancerN RadostND Pervoklashka - ND First ClassNeon FantasyNeon FirefliesNess Antique RedNewtown OhioNK KorallNK Love StoryNK Sofiya RotaruOld Fashioned LovePerfect HarmonyPink MintPretty Miss KellyprovizoriuPusha si alte matzeRainbow Limelight - Emerald LoveRainbows Quiet RiotRamblin SilverRebel s Rose BudRebel s Two CentsReflections of SpringRM Magic ChristmasRM PavlinaRM Pink CurlsRobs Chilly WillyRobs Pewter BellsRowdy RayRS AquamarineRS BarbieRS Blue EyesRS Dance of FireRS Gold DragonRS GraceRS Green LagoonRS PassionRS PegasRS Refined TasteRS Secret SignRS SerpantinRS Tochinii UdarRS VeniceRS-WhirligigRuffled SkiesSansoucy CocoScorpionSenk s Alchemy ParakeetSenks Alchemy Yellow BellsSharlene NostalgieShirls Freckled FaceShogunSky JemsSpanish DancerSpring RoseStorm s EyeSuper NatureToy CastleVaT Car Gorohviolete africane doriteWillodeneWrangler s Gaudy Ladyzz Cosmic Jaguar - out of collectionzz Cosmic Legend - out of collectionzz Ek Indian Summer - out of collectionzz EK-Spring Aquarelle -out of collectionzz French Lilac - out of collectionzz Irish Cream - out of collectionzz Leshyi - out of collectionzz Lyon s Paprika - out of collectionzz Ness Midnight Fantasy - out of collectionzz RS Juicy Peach - out of collectionzz RS Modern Waltz - out of collectionzz RS Romance - out of collectionzz Stephanie Croteau - out of collectionzzz Bliznecy out of collectionzzz Buckeye Befuddled out of collectionzzz Buckeye Blushing out of collectionzzz Buckeye Colossal out of collectionzzz Buckeye Seductress out of collectionzzz Chantaspring - out of collectionzzz Cinnamon Gumdrops out of collectionzzz Cirelda out of collectionzzz Coral Sparkle Trail - out of collectionzzz Cosmic Legend 2 out of collectionzzz Deadly Sting out of collectionzzz EK Adonis out of collectionzzz EK Favourite Son out of collectionzzz EK Gardens of Babylon out of collectionzzz EK Magic of Love out of collectionzzz EK Pearl Marshmallow out of collectionzzz EK Shanghai Rose out of collectionzzz EK Snejnoe Krujevo - Snow Lace out of collectionzzz EK Wild Blackberry out of collectionzzz Elizabeth - out of collectionzzz Equinox - out of collectionzzz Festival on Ice out of collectionzzz Flora Queen - out of collectionzzz Georgia out of collectionzzz Greenhouse Effect out of collectionzzz IAN Doubt out of collectionzzz Ian Katiusha out of collectionzzz Ian Yaroslavl s Necklace out of collectionzzz Icy Sunset out of collectionzzz Jazzy Jewel- out of collectionzzz jolly Texan out of collectionzzz King s Ransom out of collectionzzz Le Adagio - out of collectionzzz LE Aisedora out of collectionzzz LE Kompliment - out of collectionzzz LE Kupava out of collectionzzz LE Light in the Night out of collectionzzz LE Marilyn out of collectionzzz LE Natalie out of collectionzzz LE Pisanka out of collectionzzz LE Samara out of collectionzzz LE Sashenka out of collectionzzz LE Scarlet Flower - out of collectionzzz LE Tigra out of collectionzzz LE Vienna Lace out of collectionzzz Le Wow out of collectionzzz Little Seagull - out of collectionzzz Louisiana Lullaby out of collectionzzz Lyon s Early Spring - out of collectionzzz Mac s Very Indigo - out of collectionzzz Macs Momentary Meltdown out of collectionzzz Mas Corsage out of collectionzzz Mici bucuriizzz N-Avatar out of collectionzzz Ness Orange Pekoe out of collectionzzz Optical Illusion out of collectionzzz Optimara Little Moonstone out of collectionzzz Phobos out of collectionzzz Quilting Bee out of collectionzzz RM Eliza out of collectionzzz Rob s Vanilla Trail out of collectionzzz Robs Cool Fruit out of collectionzzz Robs Shadow Magic out of collectionzzz Robs Sugar Cube - out of collectionzzz RS Birth of Dawn out of collectionzzz RS Caribbean Pearls out of collectionzzz RS Demon out of collectionzzz RS Dewdrop out of collectionzzz RS Drops out of collectionzzz RS Firebird out of collectionzzz RS Forest Lace out of collectionzzz RS Goddess Aurora out of collectionzzz RS Ice Rosezzz RS Jabo out of collectionzzz RS Jackpot out of collectionzzz RS Madeira out of collectionzzz RS Magic Valley - out of collectionzzz RS Maskarad out of collectionzzz RS Playful Nightingale out of collectionzzz RS Sea Element- RS Morskaia Stikhiam - out of collectionzzz RS Sea Wonder out of collectionzzz RS Snow in April out of collectionzzz RS Sun God out of collectionzzz Ruffled Skies 2 out of collectionzzz Sedaja Dama out of collectionzzz Senk s Yellow Starfish out of collectionzzz Silver Lily of the Valley - out of collectionzzz Sparkleberry out of collectionzzz Stormy Sandy - out of collectionzzz Strawberry Fields out of collectionzzz Strelets Elite out of collectionzzz Sun Sizzle out of collectionzzz Vampire s Kiss out of collectionzzz violete infloritezzz Wedding Bouquet out of collectionzzzz Apache Flash out of collectionzzzz Arcturus out of collectionzzzz Kei Yoki out of collectionzzzz LE Radujnie Bliki- Rainbow Flare out of collectionzzzz Lyon s Night Owl out of collectionzzzz Mellow Yellow - out of collectionzzzz Midnight Twist Sport out of collectionzzzz Ozio out of collectionzzzz Pink Duchess out of collectionzzzz RS Duchess out of collectionzzzz RS Golden Fleece out of collectionzzzz Rum Punch out of collectionzzzz Teen Sweetheart out of collectionzzzz Witch s Doctor out of collectionzzzz Wrangler s Jealous Heart out of collection

membru din 22 mai 2010

2 Violete africane - care e greseala?

Voi incerca sa postez imagini ce se refera la diferite greseli legate de cresterea si inmultirea violetelor. Nu inseamna ca nu veti avea rezultate daca nu respectati ceea ce voi prezenta in acest album.
Mi-ar placea sa fie ceva interactiv. Asa ca sunt binevenite comentarii legate de imaginile pe care le voi posta.
imaginea 1
imaginea 1
imaginea 2
imaginea 2
imaginea 3
imaginea 3
imaginea 4
imaginea 4
imaginea 5
imaginea 5
imaginea 6
imaginea 6
imaginea 7
imaginea 7
imaginea 8
imaginea 8


Comentarii album • 132
Sunt afișate ultimele comentarii. Vezi toate
dana1958 11 septembrie 2017  
Buna ziua! Cred ca acea pata ar putea fi cauzata de apa prea rece cu care a fost udata planta .
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Bingo! Apa rece poate cauza o astfel de pata.
Pata poate fi si de soare sau prea mult ingrasamant, dar ar fi fost prezente si alte semne.
O singura udare cu o apa prea rece e de ajuns sa apara o asemenea pata. Dar nu neaparat pe toate plantele. Poate fi doar una care e mai sensibila si sa reactioneze. Pete mai mari pot sa apara iarna. Chiar si cand udam cu apa mai calduta dar deschidem fereastra. Petele pot sa apara si sub forma de dungi, ca niste viermi.
Raportează
APlant 11 septembrie 2017  
trebuie trasnplantata intr-un vas mai mare si inlaturate frunzele din prima rozeta?
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Tocmai se discutase la imaginea 7 despre pamantul care trebuie improspatat. Nu e deja vremea de o recapitulare. :-)
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
S-a dat raspunsul corect.
Raportează
Myrela 11 septembrie 2017  
In imaginea 8 cred ca plantuta e parlita de soare.
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Parlit ma duce cu gandul la o pata uscata de soare. Nu e cazul de fata. Pete pot aparea si de la soare dar ar fi prezente si alte semne.
Raportează
carmendobrescu 9 septembrie 2017  
Pentru imaginea 8. Avand in vedera dimensiunea puisorului, cred ca pata maro pe frunze poate aparea in cazul in care este un surplus sau un neajuns al vreunui element nutritiv in sol.Sau in cazul in care un element este in exces in sol, acesta poate bloca asimilarea unui alt element. Ar fi indicata transplantarea in substrat proaspat. Nu cred ca s-a format din cauza stropirii din neatentie cu apa, sau a curentilor de aer.
Raportează
Olivia79 10 septembrie 2017  
Nici nu stiu cu ce sa incep. :-)
Tocmai se vorbise despre solul vechi in imaginea 7. Nu e cazul si aici.
Incepeti justificarea raspunsului cu "avand in vedere dimensiunea puisorului". Acum eu intreb. Care e legatura dintre marimea plantei si motivul aparitei petei in opinia dv? Daca planta era de o dimensine mai mare, ce putea sa insemne acea pata?
Si nu in ultimul rand, de ce nu credeti ca poate fi vorba de stropi sau curenti de aer? Ce semne vedeti care va fac sa credeti asta?
Raportează
carmendobrescu 10 septembrie 2017  
Am crezut ca este un pui separat de frunza mama si plantat in paharut. De la momentrul separarii si pana a ajuns la dimensiunea pe care o are in poza, a trecut oarece timp. De aceea am spus ca pata aceea maronie poate fi din cauza solului secatuit. Eu asa am crezut. Stropi de apa sau curenti de aer pot cauza, de asemenea pete de acest gen.
Raportează
Olivia79 11 septembrie 2017  
Tocmai s-a dat raspunsul corect. Erati in aceeasi zona, oarecum.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Cred ca a durat foarte mult timp pana a reusit sa faca frunza pui , solul este saracit de nutrienti ( se vad si granulele de perlit ingalbenite), iar puii sunt cu multa variegatie . Lumina naturala le-ar ajuta sa se mareasca suprafata frunzei cu verde .
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Ati vazut lucruri pe care altii nu le-au vazut, dar cand sa dati raspunsul corect, v-ati invartit in jurul lui. Poate mai incercati.
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
lumina scazuta sau frunza mama a avut probleme?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu lumina e o problema dar as fi curioasa de ce credeti ca ar fi. Intr-adevar, frunza nu e in cea mai buna forma, dar depinde si de cat timp e pusa si cat a durat pana au aparut puii. Nu e vina noastra ca frunza imbatraneste (si) ea. :-)
Alte idei? Oricum multumesc ca va implicati!
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
Imi cer scuze, doar mi-am dat cu parerea. Iata cum am gandit: puii au frunzele verde-galben la baza- ar putea fi o problema de azot (N) sau Fe. N este fixat de micronutrienti. Lipsa unora duce la imbatranire prematura (afecteaza productia de clorofila). Mg, important in fotosinteza, favorizeaza absorbtia nutrientilor- inseamna ca in sol ar putea fi ceva ce blocheaza absorbtia Mg. Ar putea fi potasiu (K). Prima data as incerca sa stimulez fotosinteza prin marirea cantitatii de lumina si as observa schimbarile. Cam asa am gandit cand am trecut "lumina" ca varianta.
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Nu e cazul sa va cereti scuze. Eu va multumesc ca va implicati si ca veniti cu niste explicatii mult mai stiintifice decat as putea sa fac eu.
Frunza de la imaginea 7 e variegata asa ca e ceva normal ca puii sa aiba chiar si frunze complet albe, nu e semn neaparat de o problema a substratului sau de lumina.
Ca o paranteza, se recomanda folosirea sarurilor epsom cand e o problema de variegatie excesiva. Ajuta dar nu face minuni. Sunt varietati care reactioneaza imediat, sunt altele care nici dupa mai multe udari nu fac un progres.
Oricum, cand se va gasi raspunsul corect la imaginea 7, as aprecia sa ne ajutati cu o explicatie mai buna decat cea pe care voi putea sa o dau eu.
Raportează
APlant 2 septembrie 2017  
Solul pare a avea depuneri de saruri- inteleg ca a trecut ceva timp pana au aparut puii- deci este o probleme de echilibru mineral, un sol prea acid? Poate ar trebui innoit solul?
Raportează
Olivia79 2 septembrie 2017  
Accept ca raspuns corect la imaginea 7, dar fac niste completari. Subiectul era: care e greseala? Greseala e ca nu s-a indepartat pamantul de deasupra plin de depuneri de saruri, plus stergerea ghiveciului pe margine. Dana vazuse perlitul schimbat la culoare, dar s-a indepartat apoi cu raspunsul. In timp, acele saruri ard frunzele la contact. Se vede puiul mai mare in partea stanga, sus. Langa el, mai jos putin, a incercat sa mai iasa unul. I se vad trei frunzulite mici. Probabil nu va supravietui pt ca varful de crestere a fost ars de sarurile de deasupra.
Dv propuneati innoirea solului. In cazul de fata, nu cred ca frunza mama va rezista schimbarii, iar puiul inca depinde de ea. Mult mai simpla era solutia indepartarii acelor saruri din momentul in care apareau.
Din experienta mea cu violete, acele saruri apar la administrarea ingrasamantului. Pamantul poate fi chiar si proaspat. La violete merge un pamant usor acid. As zice ca apar in cantitate mult mai mare cand e foarte cald. Poate ma insel, nu stiu. Aici speram sa ma ajutati putin. Cu o explicatie cat mai simpla a fenomenului. Multumesc
Raportează
APlant 3 septembrie 2017  
Am fost departe de raspunsul corect :) Cred ca Dana a fost cel mai aproape.
Nu am studii de specialitate, dimpotriva. Invat mereu experimentand, observand evolutia plantelor si cautand raspunsuri in informatiile publice.
Eu cred ca pamantul actioneaza ca un filtru. In orice amestec (chiar si in apa chioara) sunt suspensii, depuneri pe care nu le vedem, dar pamantul le retine la suprafata. La radacinile plantei ajunge o cantitate infima de nutrienti. Da, la caldura
evaporarea este accelerata, udam mai des si depunerile sunt mai repede vizibile. Iti amintesti ca spuneam de mediu lichid (crestere hidroponica)- pe un astfel de "substrat" planta absoarbe nutrientii direct din solutie. De aici dezvoltarea diferita a plantelor pe mediu lichid.
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Interesanta perspectiva.
Spuneti ca la planta ajunge o cantitate infima de nutrienti si de aici alegerea sistemului de crestere hidroponica. Eu am inteles ca se alege acest sistem din cauza ca ingrasamantul interactioneaza cu diverse componente din pamant si se formeaza alte legaturi care nu sunt neaparat bune plantei. Mai ca mi-e mie rusine de lipsa de termeni de specialitate din explicatia mea. :-)
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Deoarece frunza a fost plantata dreapta si nu oblic cum ar fi trebuit, puii au iesit inghesuiti si nu au loc sa se dezvolte normal.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu, alta e marea problema.
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Frunzulitele care ating substratul?
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Buna seara! Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
claudiaclaudia 3 septembrie 2017  
Buna seara! Am urmarit cu interes toate raspunsurile. Multumesc!
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Pai frunzulitele mici sunt ale puilor care ies din pamant. Nu vad cum ar putea iesi la suprafata fara sa atinga pamantul.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Cred ca udarea s-a efectuat gresit si au fost udati doi pui in centrul de crestere , fapt care adus la deteriorarea lor .
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu e o problema de udare.
Raportează
dana1958 1 septembrie 2017  
Buna seara! Compozitia pamantului necorespunzatoare , vas mare si frunza care pare sa aiba o afectiune ( nu cunosc bolile inca prea bine) .
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Buna seara!
Nu frunza era problema la imaginea 6. Ci pamantul (eu am luat din fata blocului, de obicei e vorba din cel de gradina) si dimensiunea vasului. Am vazut multe cazuri in care cele doua probleme merg mana in mana, de aceea le-am si prezentat impreuna.
Nu zic acum ca doar Compo Sana se poate folosi. In orasul meu nici nu se gaseste. Dar poate fi folosit si alt substrat din magazin.
Sunt sigura ca pot sa apara si pui in astfel de conditii nepotrivite, e doar un sfat. Nu e "trebuie", ci "ar fi bine".
Raportează
claudiaclaudia 1 septembrie 2017  
Lipseste perlitul din substrat, ceea ce ar ajuta enorm la dezvoltarea radacinilor.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu doar perlitul, ci si faptul ca e folosit un pamant "greu". din fata blocului, de gradina etc.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
Apropo de pamant greu! Pana anul trecut in vara, am folosit pamant din gradina. Asa stiam de la mama, nu ma apucasem sa studiez minime cerinte pentru violete. Singura violeta care mi-a inflorit bogat, de nu se mai vedeau frunzele, a fost plantata in pamant de gradina si in ghiveci mare. E drept ca dupa ce au trecut florile a trecut un an ca sa-si revina!
Acum am mai invatat un picut, nu mai folosesc pamant de gradina, nici ghivece mari, si totusi, violetele mele, pana acum, nu au inflorit abundent. Si le-am mai atins si un pic de ingrasamant.
Raportează
Olivia79 3 septembrie 2017  
Buna seara! Intre timp s-a dat raspunsul corect.
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Va asigur ca nu pamantul e de vina. Dar e un subiect mult prea vast de ce nu infloresc violetele. Puteti sa le treceti pe pamant de gradina si o sa vedeti ca nu se aplica regula de la prima planta care v-a inflorit bogat.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
In nici un caz nu le trec pe pamant de gradina! V-am povestit doar o experienta din categoria "norocul incepatorului".
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Adevarul e ca si mie imi place sa am in compozitie si putin pamant scos de cartite. Dar nu am mai folosit de mult. Era prea complicat. In primul rand, il luam primavara devreme. Mai tarziu se umple de tot felul de ganganii. Apoi cautam sa fie o zona mai curata. Si nu in ultimul rand, tine si de calitatea pamantului. Ca biata cartita scoate ce pamant e in zona, nu neaparat e bun. In zona mea e mult pamant lutos, nu e bun.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
La mine este pamant negru, mranita. Merg foarte bine toate florile cu el. Numai violete nu.
Raportează
carmendobrescu 1 septembrie 2017  
Buna seara! Vasul este prea mare, iar frunza este cumva prea cruda, juvenila?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Buna seara!
Despre marimea vasului s-a scris deja. Aveti dreptate.
Nu e vorba de o frunza juvenila, nu as fi reluat subiectul de la imaginea 5. Mai e o problema. Pareri?
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
Frunza din imaginea 6 este cumva afectata de cloroza la baza?... sau vasul- nu este cam mare?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Vasul e "cam" mult prea mare pentru o frunza la prins. Nu doar ca frunza nu are ce face cu atata spatiu (chiar ii dauneaza), dar e vorba si de spatiul ocupat prin casa de asemenea ghivece.
Poza e facut la apusul soarelui si de aceea pare culoarea putin diferita. In rest, raspunsul e incomplet. Mai este o problema. Idei?
Raportează
APlant 1 septembrie 2017  
frunza mai trebuia impinsa un pic in pamant ?
Raportează
Olivia79 1 septembrie 2017  
Nu. E bina sa ramana petiol si in afara pamantului. Altfel le este greu puilor cand ies la suprafata, cresc greu fiind lipiti de limb. Intre timp s-a gasit partea a doua a problemei.
Raportează
dana1958 30 august 2017  
Buna ziua! Incerc si eu, planta este prea tanara si se creaza un sport ?
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Felicitari pt raspunsul legat de imaginea 5!
Intr-adevar planta e prea tanara si respectivele frunze sunt juvenile. Este opusul imaginii 3, unde frunzele erau prea batrane. Nu zic ca nu ar da pui. Ba uneori pot sa apara pui mai repede in comparatie cu o frunza adulta. Dar pot fi anemici si mai ales, sansele de a fi sport sunt foarte ridicate.
Raportează
carmendobrescu 30 august 2017  
Eiiii, asta n-am stiut-o! Ma invarteam in jurul cozii pana la Craciun! Multumesc pentru informatie! Sunt innebunita dupa sporturi! Pana acum a fost doar unul singur ca mi-a lasat o impresie vaga! Seara buna!
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Cu placere!
Raportează
carmendobrescu 27 august 2017  
Buna seara! Sa mai incerc o varianta. Starterul din imaginea 5 a fost tinut pe pervaz si s-a orientat spre lumina, iar acum l-ati intors ca sa-si indrepre rozetele uniform?
Raportează
Olivia79 28 august 2017  
Buna ziua! Recunosc ca nu vad care ar fi greseala daca s-ar fi procedat cum spuneti dv.
Exista un motiv pentru care am pozat cele doua paharute impreuna.
Raportează
carmendobrescu 28 august 2017  
Chiar nu imi dau seama. O fi ceva extrem de simplu, dar nu vad ce anume!
Raportează
Olivia79 28 august 2017  
Si eu credeam ca e simplu si ca raspunsul va veni repede, dar se pare ca mai avem de asteptat. :-)
Raportează
iuti81 26 august 2017  
Nu se recomanda înmulțirea violetelor din ultimul rand al rozetei . Aceste frunze sunt considerate bătrâne.
Raportează
Olivia79 26 august 2017  
Claudia are dreptate. La imaginea 3 este vorba de frunze batrane. Dar va invartiti in jurul raspunsului corect. :-)
Raportează
claudiaclaudia 26 august 2017  
Da, dar in cazul de fata avem de-a face cu un starter, nu cu o planta matura!
Raportează
Olivia79 26 august 2017  
Asa este. :-)
Si totusi, care e greseala?
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunza nu este a puiului!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Ba da, este. Altfel nu as fi facut completarea de pe ce rand e.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Ok, am inteles. Mai vedem maine, la lumina zilei. Noapte odihnitoare va doresc!
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
M-ati facut curioasa rau! Eu i-as mai rupe doua -trei frunze pentru a-i corecta coroana si le-as pune la prins langa cealalta.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Eh, atunci chiar ar fi bine sa aflati raspunsul corect. :-)
Sper sa-l dea cineva.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Violeta este variegata. Trebuie sa-i fie schimbat locul ca variegatia sa fie mai pronuntata?
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Sunt multumita de cata variegatie are pe timp de vara. Era de inteles si daca nu avea deloc. Revin cu completarea si aici:
Frunza pusa la prins era una dintre cele trei din randul de jos. Au ramas cele de la ora 8 si ora 1.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Cand va fi transplantata, ar trebui rupte toate frunzele din prima rozeta.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Asta asa e, dar care e greseala care s-a facut deja.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Exceptand faptul ca frunzulita s-a rupt din greseala, nu trebuia rupta pentru a nu strica simetria plantei.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu chiar. Claudia chiar a punctat faptul ca si celelalte doua vor trebui taiate. Orice raspuns care va veni mai greu poate va ajuta mai tarziu in lucrul cu violetele.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Chiar nu stiu! Din punctul meu de vedere, puiul acela arata foarte bine! Restul de frunze din prima rozeta vor fi rupte la transplantare, nu vad nimic in neregula. Poate gaseste altcineva greseala.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
In imagine mai e un ghivecel cu o frunza. Si am si scris de unde provine frunza.
Poate maine dimineata vedeti altfel situatia. Acum e si tarziu.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Bingo! La imaginea 4 centrul de crestere trebuie sa fie clar vizibil deasupra pamantului. De multe ori am vazut violete 'infundate" in pamant.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Centrul de crestere al puiului e afundat prea tare in pamant?
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
S-a dat raspunsul corect. :-)
Raportează
claudiaclaudia 30 august 2017  
Chiar eram foarte curioasa care a fost greseala. Stiam ca frunzele juvenile pot da un pui maxim doi si asta chiar mai repede decat o frunza normala, dar nu stiam ca riscul ca puiul sa fie sport e mai ridicat. Multumesc frumos!
Raportează
Olivia79 30 august 2017  
Cu placere! Dar era bine sa scrieti comentariul la subiectul care trebuie (nu la raspunsul legat de centrul de crestere ingropat). Ma gandesc la cei care vor citi raspunsurile si se vor pierde in mesaje.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Bingo! La imaginea 4 centrul de crestere trebuie sa fie clar vizibil deasupra pamantului. Am vazut destul de des violete infundate in pamant.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Recunosc, am facut si eu aceasta greseala. Din fericire nu am omorat violeta respectiva!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Se poate pierde foarte repede planta din acest motiv. Putrezeste. Sunt si unele rezistente care razbesc, dar sunt cazuri rare.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Norocul meu a fost ca nu am udat-o pe sus si apa nu a ajuns in centrul plantei.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Pe de alta parte eu nu sunt de acord cu udatul in farfurie. Dar aceasta e alta discutie.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Eu nu le-am udat niciodata in farfurie.Am conceptii mai atipice legate de cresterea lor si incerc tot ce se poate, incercari din care am invatat foarte multe!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Pai nici eu nu le ud niciodata in farfurie. Nu e nimic atipic in asta.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunzele si puisorii mici si eu ii ud pe sus. Dar plantele adulte, doar in farfurioara!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Va pot da motive pentru care o astfel de regula stabilita de dv nu e tocmai buna, dar nu e momentul aici.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Chiar m-ar interesa opinia dumneavoastra in legatura cu udatul. Dar poate in alt loc, daca nu aici.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Se formeaza niste saruri care nu fac bine plantei. Uneori le veti vedea si pe marginea ghivecelului. Udand de sus, acele saruri se tot duc in jos. Chiar se recomanda ca din cand in cand planta sa fie udata excesiv, sa curga apa din ghiveci, sa se curete pamantul de acele saruri.
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Multumesc pentru raspuns!
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Ar fi bine ca macar din cand in cand sa udati si pe sus. Aveti vreo sugestie pt imaginea 5? :-)
Raportează
carmendobrescu 25 august 2017  
Frunzulita este plantata in prea mult substrat, va dura mult timp pana cand radacinile vor cuprinde tot. Eu pun cam o treime de pahar substrat. Iar puisorul cred ca ar trebui schimbat in alt paharut , un pic mai mare.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Am facut o completare mai jos. Poate ne ajutati cu un raspuns. :-)
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Nu substratul e problema. Si nici nu a venit vremea ca puiul sa fie mutat intr-un vas mai mare. E destul pt el. Majoritatea plantelor mele sunt in paharute de 80 ml.
Raportează
claudiaclaudia 25 august 2017  
Daca frunza a fost rupta accidental din acel starter, ar fi putut sa fie plantata langa mama pentru a economisi spatiu.
Raportează
Olivia79 25 august 2017  
Inca nu e raspunsul asteptat, dar sunteti pe drumul cel bun. Poate dati urmatorul raspuns la inceputul comentariilor ca sa fie mai usor celorlalti sa citeasca. Aici era de fapt raspunsul dv corect la imaginea 4. :-)
Pt a intelege mai bine imaginea, fac o completare. Frunza pusa la prins era una dintre cele trei din randul de jos. Au ramas cele de la ora 8 si ora 1.
Raportează
Trimite mesaj Înapoi Nu poți trimite un mesaj fără conținut! Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje. Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.ro Mesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp. A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou. Mesajul a fost trimis.